DAILY TELEGRAPH

The Guardian The Independent BBC News Daily Express Daily Mirror Daily Star Daily Mail London Daily Telegraph




Cloud:

| The Guardian | The Independent | BBC News | Daily Express | Daily Mirror | Daily Star | Daily Mail | London Daily Telegraph |

| Daily_Telegraph | The_Daily_Telegraph_(Australia) | Bluefield_Daily_Telegraph | The_Sunday_Telegraph | Rankings_of_universities_in_the_United_Kingdom | Telegraph_and_Texas_Register | Daily_Telegraph_Open_Mic_Award | Telegraph_Media_Group | Daily_Telegraph_Affair | Sheffield_Daily_Telegraph | The_Guardian | Daily_Telegraph_Dunlop_Masters | The_Derby_Daily_Telegraph | David_Cameron | The_Spectator | The_Australian | United_Kingdom_parliamentary_expenses_scandal | BBC | Tony_Blair | Daily_Universal_Register | ACP_Magazines | Conservative_Party_(UK) | London | Boris_Johnson | Cartier_Racing_Award | The_Telegraph_(Nashua) | Labour_Party_(UK) | Daily_Mail | Belfast_Telegraph | The_Telegraph_(Calcutta) | Ryanair_Chase | Grimsby_Telegraph | Pound_sterling | The_Sunday_Times | Herald_Sun | Lancashire_Telegraph | The_Daily_Mirror_(Australia) | Rupert_Murdoch | Coventry_Telegraph | The_Sunday_Telegraph_(Australia) | British_Army | Crossword | Liverpool | Vince_Cable | Bluefield,_West_Virginia | Charles_Moore_(journalist) | New_Zealand | Opinion_polling_for_the_United_Kingdom_general_election,_2010 | MI5 |

  1. Daily Telegraph Obituary - Full curriculum vitae and analysis from the Daily Telegraph. Free registration required.
  2. The Daily Telegraph - A free country - Charles Moore, editor of The Daily Telegraph.
  3. Bluefield Daily Telegraph - Bluefield (WV) Daily Telegraph home page. Features local news, sports, weather and web sites of local interest for southern West Virginia and southwestern Virginia.
  4. The Daily Telegraph: Fantasy Cricket - Manage a virtual cricket team with results depending on cricketers' performances in real-life matches. Prizes awarded for the top virtual teams.
  5. Life is Stronger than Fiction -- at 76, Doris Lessing Wants to be Alone - Interview by Helena de Bertodano of The Daily Telegraph.
  6. The Russian Wodehouse Society: Hugh Laurie. - Reproduction of an article in which he discusses his admiration for Wodehouse, and playing the role of Bertie Wooster. Originally printed in the Daily Telegraph.
  7. Bluefield Daily Telegraph - Features local news, sports, weather and web sites of local interest for southern West Virginia and southwestern Virginia.
  8. The Daily Telegraph - News Corporation's daily newspaper serving Sydney, Australia.
  9. The Daily Telegraph: Quite Interesting - A weekly column written by the creators of QI, dedicated to exposing the public to eclectic tidbits of knowledge.
  10. Daily Telegraph: Sex change madness - Leader. The right to privacy has been elevated above reason, logic and truth.
  11. Tolpuddle Martyrs - Article originally written for The Daily Telegraph (Sydney, Australia), covering the trial and conviction of the Dorsetshire labourers, and their impact on the politics of the day.
  12. The Daily Telegraph - Hunt down the terrorists - Leader.
  13. The Daily Telegraph - Calling off the hounds - Craig Brown.
  14. The Daily Telegraph - Don't lose the scent - Leader.
  15. The Daily Telegraph - Hunting: a way out - Leader.
  16. The Daily Telegraph - What's best for hunting - Leader.
  17. Telegraph - Tax - The Daily Telegraph's tax stories, mainly news. With tax tools.
  18. Daily Telegraph: Corduroy Mansions - Text and audio of the novel by McCall Smith written in weekly installments for the newspaper.
  19. World War I, The Battle of Jutland - The author's series of reports in the London Daily Telegraph, October 19, 23, 26, and 31, 1916.
  20. Gary High School Coaldigger Alumni - Includes news and features, message board, missing persons inquiries, email directory, audio files and county news from the Bluefield Daily Telegraph.


  21. [ Link Deletion Request ]

    bluefield daily telegraph daily telegraph fantasy football daily telegraph london daily telegraph newspaper daily telegraph uk bluefield daily telegraph obituaries daily telegraph sydney daily telegraph australia



    The Daily Telegraph


    The Daily Telegraph
    Daily Telegraph.svg
    Tele-12thMay2010.jpg
    Frontpage of The Daily Telegraph on 12 May 2010, the day after David Cameron became the British Prime Minister.
    Type Daily newspaper
    Format Broadsheet
    Owner Telegraph Media Group
    Editor Tony Gallagher
    Founded 1855
    Political alignment Centre-right
    Conservative[1]
    Headquarters 111 Buckingham Palace Road, London, SW1W 0DT
    Circulation 541,036 (February 2013)[2]
    ISSN 0307-1235
    OCLC number 49632006
    Official website telegraph.co.uk

    The Daily Telegraph is a daily morning broadsheet newspaper, published in London and distributed throughout the United Kingdom and internationally. The newspaper was founded by Arthur B. Sleigh in June 1855 as The Daily Telegraph and Courier, and since 2004 has been owned by David and Frederick Barclay.

    According to a MORI survey conducted in 2005, 64% of Telegraph readers intended to support the Conservative Party in the coming elections.[3] It had a daily circulation of 552,065 in early 2013 down from 634,113 in July 2011. In comparison, The Times had an average daily circulation of 441,205, down to 400,060.[2][4]

    It is the sister paper of The Sunday Telegraph. It is run separately with a different editorial staff, but there is some cross-usage of stories, and the two titles share a website.


    Daily Telegraph History



    Daily Telegraph Founding and early history (1855–1900)

    The Daily Telegraph and Courier was founded by Colonel Arthur B. Sleigh in June 1855 to air a personal grievance against the future Commander-in-chief of the British Army, Prince George, Duke of Cambridge.[1][5] Joseph Moses Levy, the owner of The Sunday Times, agreed to print the newspaper, and the first edition was published on 29 June 1855. The paper cost 2d and was four pages long.[1] It was not a success, and Sleigh was unable to pay Levy the printing bill.[5] Levy took over the newspaper, his aim being to produce a cheaper newspaper than his main competitors in London, the Daily News and The Morning Post, to expand the size of the overall market.[citation needed]

    Levy then appointed his son, Edward Levy-Lawson, and Thornton Leigh Hunt to edit the newspaper, and relaunched it as The Daily Telegraph, with the slogan "the largest, best, and cheapest newspaper in the world".[6] Hunt laid out the newspaper's principles in a memorandum sent to Levy: "We should report all striking events in science, so told that the intelligent public can understand what has happened and can see its bearing on our daily life and our future. The same principle should apply to all other events—to fashion, to new inventions, to new methods of conducting business".[7]

    In 1876 Jules Verne published his novel Michael Strogoff, whose plot takes place during a fictional uprising and war in Siberia. Verne included among the book's characters a war correspondent of The Daily Telegraph, named Harry Blount—who is depicted as an exceptionally dedicated, resourceful and brave journalist, taking great personal risks in order to follow closely the ongoing war and bring accurate news of it to the Telegraph's readership, ahead of competing papers.[8]

    In 1882 The Daily Telegraph moved to new Fleet Street premises, which were pictured in the Illustrated London News.

    Daily Telegraph 1900 to 1945

    In 1908, Kaiser Wilhelm II of Germany gave a controversial interview to The Daily Telegraph that severely damaged Anglo-German relations and added to international tensions in the build-up to World War I.[non-primary source needed][9] In 1928 the son of the 1st Baron Burnham sold it to the 1st Viscount Camrose, in partnership with his brother Viscount Kemsley and the 1st Baron Iliffe. Both the Camrose (Berry) and Burnham (Levy-Lawson) families remained involved in management until Conrad Black took control in 1986.

    In 1937 the newspaper absorbed The Morning Post which traditionally espoused a conservative position and sold predominantly amongst the retired officer class. Originally William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose, bought The Morning Post with the intention of publishing it alongside The Daily Telegraph, but poor sales of the former led him to merge the two. For some years the paper was retitled The Daily Telegraph and Morning Post before it reverted to just The Daily Telegraph. In the late 1930s, Victor Gordon Lennox, The Telegraph's diplomatic editor published an anti-appeasement private newspaper The Whitehall Letter that received much of its information from leaks from Sir Robert Vansittart, the Permanent Under-Secretary of the Foreign Office and Reginald "Rex" Leeper, the Foreign Office's Press Secretary[10] As an result, Gordon Lennox was monitored by MI5[10]

    In November 1940, with Fleet Street subjected to almost daily bombing raids by the Luftwaffe, The Telegraph started printing in Manchester at Kemsley House (now The Printworks entertainment venue), which was run by Camrose's brother Kemsley. Manchester quite often printed the entire run of The Telegraph when its Fleet Street offices were under threat. The name Kemsley House was changed to Thomson House in 1959. In 1986 printing of Northern editions of the Daily and Sunday Telegraph moved to Trafford Park and in 2008 to Newsprinters at Knowsley, Liverpool.

    During the Second World War, The Daily Telegraph covertly helped in the recruitment of code-breakers for Bletchley Park. The ability to solve The Telegraph's crossword in under 12 minutes was considered a recruitment test. The newspaper was asked to organise a crossword competition, after which each of the successful participants was contacted and asked if they would be prepared to undertake "a particular type of work as a contribution to the war effort". The competition itself was won by F H W Hawes of Dagenham who finished the crossword in less than eight minutes.[11]


    Daily Telegraph 1945 to 1986

    The Daily Telegraph building in 1974. Photo by George Garrigues.

    Daily Telegraph 1986 to 2004 – The Black/Hollinger years

    Canadian businessman The Spectator.

    On 18 January 2004, Black was dismissed as chairman of the Hollinger International board over allegations of financial wrongdoing. Black was also sued by the company. Later that day it was reported that the Barclay brothers had agreed to purchase Black's 78% interest in Hollinger Inc. for £245m, giving them a controlling interest in the company, and to buy out the minority shareholders later. However, a lawsuit was filed by the Hollinger International board to try to block Black from selling his shares in Hollinger Inc. until an investigation into his dealings was completed. Black filed a countersuit but, eventually, United States judge Leo Strine sided with the Hollinger International board and blocked Black from selling his Hollinger Inc. shares to the twins. On 7 March 2004, the twins announced that they were launching another bid, this time just for The Daily Telegraph and its Sunday sister paper rather than all of Hollinger Inc. Current[when?] owner of the Daily Express, Richard Desmond, was also interested in purchasing the paper, selling his interest in several pornographic magazines to finance the initiative. Desmond withdrew in March 2004, when the price climbed above £600m, as did Daily Mail and General Trust plc on 17 June.[citation needed]


    Daily Telegraph 2004 to present – The Barclay years

    The Barclay brothers purchased the Telegraph Group for around £665m in late June 2004. Sir David Barclay suggested that The Daily Telegraph might in the future no longer be the "house newspaper" of the Conservatives. In an interview with The Guardian he said, "Where the government are right we shall support them". The editorial board endorsed the Conservative Party in the 2005 general election. 15 November 2004 was the tenth anniversary of the launch of The Telegraph's website Electronic Telegraph. Now re-launched as telegraph.co.uk, the website was the UK's first national newspaper online. On 8 May 2006 the first stage of a major redesign of the website took place, with a wider page layout and greater prominence for audio, video and journalist blogs.

    On 10 October 2005, The Daily Telegraph relaunched to incorporate a tabloid sports section and a new standalone business section. The Daily Mail's star columnist and political analyst Simon Heffer left that paper in October 2005 to rejoin The Daily Telegraph, where he has become associate editor. Heffer has written two columns a week for the paper since late October 2005 and is a regular contributor to the news podcast. In November 2005 the first regular podcast service by a newspaper in the UK was launched.[12] Just before Christmas 2005, it was announced that the Telegraph titles would be moving from Canada Place in Canary Wharf, to Victoria Plaza near Victoria Station in central London.[13] The new office features a 'hub and spoke' layout for the newsroom to produce content for print and online editions.

    In October 2006, with its relocation to Victoria, the company was renamed the Telegraph Media Group, repositioning itself as a multimedia company. On 2 September 2008, the Daily Telegraph was printed with colour on each page for the first time when it left Westferry for Newsprinters at Broxbourne, Hertfordshire, another arm of the Murdoch (Rupert Murdoch) company.[14] The paper is also printed in Liverpool and Glasgow by Newsprinters. In May 2009, the daily and Sunday editions published details of MPs' expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.


    Daily Telegraph Political stance


    The Daily Telegraph has been politically conservative in modern times.[15] The personal links between the paper's editors and the leadership of the Conservative Party, along with the paper's generally right wing stance and influence over Conservative activists, have resulted in the paper commonly being referred to, especially in Private Eye, as the Torygraph.[15] Even when Conservative support was shown to have slumped in the opinion polls and Labour became ascendant in them (particularly when leader Tony Blair rebranded the party as "New Labour" on becoming leader after the death of John Smith in 1994), the newspaper remained loyal to the Conservatives. This loyalty continued after Labour ousted the Conservatives from power by a landslide election result in 1997, and in the face of Labour election wins in 2001 and the third successive Labour election win in 2005.


    Daily Telegraph Sister publications



    Daily Telegraph The Sunday Telegraph

    The Daily Telegraph's sister Sunday paper was founded in 1961. The writer Sir Peregrine Worsthorne is probably the best known journalist associated with the title (1961–97), eventually being editor for three years from 1986. In 1989 the Sunday title was briefly merged into a seven-day operation under Max Hastings's overall control. In 2005 the paper was revamped, a glossy fashion magazine being added to the more traditional review section. It costs £2.00 and includes separate Money, Home and Living, Sport, Travel and Business supplements. Circulation of The Sunday Telegraph in July 2010 was 505,214 (ABC)


    Daily Telegraph The Young Telegraph

    The Young Telegraph was a weekly section of The Daily Telegraph published as a 14-page supplement in the weekend edition of the newspaper. The Young Telegraph featured a mixture of news, features, cartoon strips and product reviews aimed at 8–12-year-olds. It was edited by Damien Kelleher (1993–97) and Kitty Melrose (1997–1999). Launched in 1990, the award-winning supplement also ran original serialised stories featuring popular brands such as Young Indiana Jones and the British children's sitcom Maid Marian and her Merry Men. In 1995, an interactive spin-off called Electronic Young Telegraph was launched on floppy disk. Described as an interactive computer magazine for children, Electronic Young Telegraph was edited by Adam Tanswell, who led the re-launch of the product on CD-Rom in 1998.[16] Electronic Young Telegraph featured original content including interactive quizzes, informative features and computer games, as well as entertainment news and reviews. It was later re-branded as T:Drive in 1999.


    Daily Telegraph Website

    Telegraph.co.uk is the online version of the newspaper. It includes articles from the print editions of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph, as well as web-only content such as breaking news, features, picture galleries and blogs. It was named UK Consumer Website of the Year in 2007[17] and Digital Publisher of the year in 2009[18] by the Association of Online Publishers.[19] The site is overseen by Edward Roussel, digital editor of Telegraph Media Group. Other staff include Shane Richmond, head of technology (editorial),[20] and Ian Douglas, head of digital production.[21] The site, which has been the focus of the group's efforts to create an integrated news operation producing content for print and online from the same newsroom, completed a relaunch during 2008 involving the use of the Escenic content management system, popular among northern European and Scandinavian newspaper groups. Telegraph TV is an Online Video on Demand Television service run by The Daily Telegraph and the Sunday Telegraph. It is hosted on The Telegraph's official website, telegraph.co.uk.

    Telegraph.co.uk became the most popular UK newspaper site in April 2008.[22] It was overtaken by Guardian.co.uk in April 2009 and later by "Mail Online".[23] As of December 2010, "Telegraph.co.uk" is now the third most visited British newspaper website with 1.7 million daily browsers compared to 2.3 million for "Guardian.co.uk" and nearly 3 million for "Mail Online".[24]

    In November 2012 international customers accessing the Telegraph.co.uk site would have to sign up for a subscription package. Visitors had access to 20 free articles a month having to subscribe for unlimited access.In March 2013 the pay meter system was also rolled out in the UK.[1]

    History

    The website was launched, under the name electronic telegraph at midday on 15 November 1994 at the headquarters of The Daily Telegraph at Ben Rooney. Key personnel behind the launch of the site were Matthew Doull and Saul Klein and the then marketing manager of The Daily Telegraph, Hugo Drayton, and the webmaster Fiona Carter. Drayton later became managing director of the newspaper.

    An early coup for the site was the publication of articles by Ambrose Evans-Pritchard on Bill Clinton and the Whitewater controversy. The availability of the articles online brought a large American audience to the site. In 1997, the Clinton administration issued a 331-page report that accused Evans-Pritchard of peddling "right-wing inventions". Derek Bishton, who by then had succeeded Rooney as editor, later wrote: "In the days before ET it would have been highly unlikely that anyone in the US would have been aware of Evans-Pritchard's work – and certainly not to the extent that the White House would be forced to issue such a lengthy rebuttal."[25] Bishton, who is now[when?] consulting editor for Telegraph Media Group, was followed as editor by Richard Burton, who was made redundant in August 2006. Edward Roussel replaced Burton.

    My Telegraph

    My Telegraph offers a platform for readers to have their own blog, save articles, and network with other readers. Launched in May 2007, My Telegraph won a Cross Media Award from international newspaper organisation IFRA in October 2007.[26] One of the judges, Robert Cauthorn, described the project as "the best deployment of blogging yet seen in any newspaper anywhere in the world".


    Daily Telegraph Notable stories


    In May 2009 the daily and Sunday editions published details of MPs' expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.

    In December 2010 Telegraph reporters posing as constituents secretly recorded Business Secretary Vince Cable. In an undisclosed part of the transcript given to the BBC's Robert Peston by a whistleblower unhappy that the Telegraph had not published Cable's comments in full, Cable stated in reference to Rupert Murdoch's News Corporation takeover bid for BSkyB, "I have declared war on Mr Murdoch and I think we are going to win."[27] Following this revelation, Cable had his responsibility for media affairs – including ruling on Murdoch's takeover plans – withdrawn from his role as business secretary.[28] In May 2011 the Press Complaints Commission upheld a complaint regarding the Telegraph's use of subterfuge: "On this occasion, the commission was not convinced that the public interest was such as to justify proportionately this level of subterfuge."[29] In July 2011 a firm of private investigators hired by the Telegraph to track the source of the leak concluded "strong suspicion" that two former Telegraph employees who had moved to News International, one of them Will Lewis, had gained access to the transcript and audio files and leaked them to Peston.[30]


    Daily Telegraph Notable mistakes

    The Daily Telegraph has published at least four premature obituaries:

    • Cockie Hoogterp, the second wife of Baron Blixen, in 1938 after the Baron's third wife died in a car accident. Mrs. Hoogterp sent all her bills back marked "Deceased" and survived her premature obituary by over 50 years.[31]
    • Dave Swarbrick in 1999, prompting much embarrassing publicity for the newspaper, and Swarbrick's remark "It's not the first time I have died in Coventry."[31]
    • Dorothy Southworth Ritter, the widow of Tex Ritter and mother of John Ritter, in August 2001.[31]
    • Ballet dancer Katharine Sergava in 2003, which also caused The New York Times to print an erroneous obituary based on The Telegraph's.[32]

    Daily Telegraph Awards


    At the 2010 British Press Awards The Telegraph was named the "National Newspaper of the Year" for its coverage of the MPs expenses scandal (named "Scoop of the Year"), with William Lewis winning "Journalist of the Year".[33] The Telegraph won "Team of the Year" in 2004 for its coverage of the Iraq War.[33] The paper also won "Columnist of the Year" three years' running from 2002 to 2004: Zoë Heller (2002), Robert Harris (2003) and Boris Johnson (2004).[33]


    Daily Telegraph Charity and fundraising work


    In 1979, following a letter in The Daily Telegraph and a Government report highlighting the shortfall in care available for premature babies, Bliss, the special care baby charity, was founded. In 2009, as part of the Bliss 30th birthday celebrations, the charity was chosen as one of four beneficiaries of the newspaper's Christmas Charity Appeal. In February 2010 a cheque was presented to Bliss for £120,000.

    The newspaper runs a charity appeal every Christmas, choosing different charities each year. In 2009, £1.2 million was raised.


    Daily Telegraph Editors


    1855: Thornton Leigh Hunt
    1873: Edwin Arnold
    1888: John le Sage
    1923: Fred Miller
    1924: Arthur Watson
    1950: Colin Coote
    1964: Maurice Green
    1974: Bill Deedes
    1986: Max Hastings
    1995: Charles Moore
    2003: Martin Newland
    2005: John Bryant
    2007: William Lewis
    2009: Tony Gallagher

    Daily Telegraph See also



    Daily Telegraph Notes and references


    1. ^ a b c "The UK's 'other paper of record'". BBC News. 19 January 2004. Retrieved 20 December 2007. 
    2. ^ a b "ABCs". The Guardian (London). February 2013. Retrieved February 2013.  (February 2013)
    3. ^ "MORI poll of 11,786 British adults, Jan – March 2005". Ipsos-mori.com. 21 April 2005. Retrieved 8 December 2011. 
    4. ^ http://www.guardian.co.uk/media/table/2013/mar/08/abcs-national-newspapers
    5. ^ a b Burnham, 1955. p. 1
    6. ^ Burnham, 1955. p. 5
    7. ^ Burnham, 1955. p. 6
    8. Great Literature Online. Retrieved 28 April 2010.
    9. ^ "World War I, The Daily Telegraph Affair". Lib.byu.edu. Retrieved 18 September 2009. 
    10. ^ a b Watt, Donald Cameron “Rumors as Evidence” pages 276–286 from Russia War, Peace and Diplomacy edited by Ljubica & Mark Erickson, London: Weidenfeld & Nicolson, 2004 page 278.
    11. ^ The Daily Telegraph, "25000 tomorrow" 23 May 2006
    12. ^ "'Hear all about it' as the Telegraph launches podcast". Press Gazette. 18 November 2005. 
    13. ^ White, Dominic (22 December 2005). "Telegraph moves to Victoria". The Daily Telegraph (London). Retrieved 18 September 2009. 
    14. ^ "Daily Telegraph unveils full-colour redesign". Press Gazette. 2 September 2008. Retrieved 18 September 2009. 
    15. ^ a b Curtis, Bryan (25 October 2006). "Strange days at the Daily Telegraph". Slate.com. Retrieved 2 May 2010. 
    16. ^ Barrett, Patrick (19 February 1998). "NEW MEDIA: Telegraph CD-Rom move. – By Patrick Barrett – Marketing Magazine". brandrepublic.com. Retrieved 24 June 2011. 
    17. ^ "AOP Award Winners 2007". Ukaop.org.uk. 3 October 2007. Retrieved 8 December 2011. 
    18. ^ "AOP Award Winners 2009 in full". Ukaop.org.uk. 2 June 2009. Retrieved 8 December 2011. 
    19. ^ UK Association of Online Publishers (AOP) | News | Newspaper brands shine at AOP Awards[dead link]
    20. ^ "Shane Richmond's Telegraph blog". Blogs.telegraph.co.uk. Retrieved 8 December 2011. 
    21. ^ "Ian Douglas's Telegraph blog". Blogs.telegraph.co.uk. Retrieved 8 December 2011. 
    22. ^ Kiss, Jemima (22 May 2008). "ABCe: Telegraph website overtakes Guardian". The Guardian (London). Retrieved 18 September 2009. 
    23. ^ Kiss, Jemima (21 May 2009). "ABCe: Guardian.co.uk takes top spot". The Guardian (London). Retrieved 18 September 2009. 
    24. ^ Halliday, Josh (21 December 2010). "Guardian.co.uk passes 40m monthly browsers". The Guardian (London). 
    25. ^ "From ET to TD". London: Telegraph. 5 February 2010. Retrieved 2 May 2010. 
    26. ^ Oliver, Laura (9 October 2007). "My Telegraph wins international new media award". Journalism. Retrieved 20 May 2013. 
    27. ^ "Vince Cable criticises Murdoch takeover in secret tapes". BBC News. 21 December 2010. Retrieved 21 December 2010. 
    28. ^ Wintour, Patrick (21 December 2010). "Humiliated Vince Cable stripped of Sky role after 'war with Murdoch' gaffe". The Guardian (London). Retrieved 23 January 2011. 
    29. ^ "Daily Telegraph censured by PCC over Vince Cable tapes". The Guardian (London). 10 May 2011. 
    30. ^ "News Corp boss 'linked' to leak of Vince Cable's Rupert Murdoch comments". The Guardian (London). 23 July 2011. 
    31. ^ a b c McKie, Andrew (30 August 2001). "The day I managed to 'kill off' Tex Ritter's wife". The Daily Telegraph (London).
    32. ^ Anderson, Jack (4 December 2003). "Katharine Sergava, the Star Of 'Oklahoma!' Ballet, Dies". The New York Times. (followed by a correction of the error)
    33. ^ a b c Press Gazette, Roll of Honour. Retrieved 24 July 2011.

    Daily Telegraph Further reading


    • The House The Berrys Built by Duff Hart-Davis. Concerns the history of The Daily Telegraph' from its inception to 1986. Illustrated with references and illustrations of William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose (later called Lord Camrose).
    • William Camrose: Giant of Fleet Street by his son Lord Hartwell. Illustrated biography with black-and-white photographic plates and includes an index. Concerns his links with The Daily Telegraph.

    Daily Telegraph External links




    The Guardian The Independent BBC News Daily Express Daily Mirror Daily Star Daily Mail London Daily Telegraph

    | The Guardian | The Independent | BBC News | Daily Express | Daily Mirror | Daily Star | Daily Mail | London Daily Telegraph | Daily_Telegraph | The_Daily_Telegraph_(Australia) | Bluefield_Daily_Telegraph | The_Sunday_Telegraph | Rankings_of_universities_in_the_United_Kingdom | Telegraph_and_Texas_Register | Daily_Telegraph_Open_Mic_Award | Telegraph_Media_Group | Daily_Telegraph_Affair | Sheffield_Daily_Telegraph | The_Guardian | Daily_Telegraph_Dunlop_Masters | The_Derby_Daily_Telegraph | David_Cameron | The_Spectator | The_Australian | United_Kingdom_parliamentary_expenses_scandal | BBC | Tony_Blair | Daily_Universal_Register | ACP_Magazines | Conservative_Party_(UK) | London | Boris_Johnson | Cartier_Racing_Award | The_Telegraph_(Nashua) | Labour_Party_(UK) | Daily_Mail | Belfast_Telegraph | The_Telegraph_(Calcutta) | Ryanair_Chase | Grimsby_Telegraph | Pound_sterling | The_Sunday_Times | Herald_Sun | Lancashire_Telegraph | The_Daily_Mirror_(Australia) | Rupert_Murdoch | Coventry_Telegraph | The_Sunday_Telegraph_(Australia) | British_Army | Crossword | Liverpool | Vince_Cable | Bluefield,_West_Virginia | Charles_Moore_(journalist) | New_Zealand | Opinion_polling_for_the_United_Kingdom_general_election,_2010 | MI5

    Copyright:
    Dieser Artikel basiert auf dem Artikel http://en.wikipedia.org/wiki/Daily_Telegraph aus der freien Enzyklopaedie http://en.wikipedia.org bzw. http://www.wikipedia.org und steht unter der Doppellizenz GNU-Lizenz fuer freie Dokumentation und Creative Commons CC-BY-SA 3.0 Unported. In der Wikipedia ist eine Liste der Autoren unter http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Daily_Telegraph&action=history verfuegbar. Alle Angaben ohne Gewähr.

    Dieser Artikel enthält u.U. Inhalte aus dmoz.org : Help build the largest human-edited directory on the web. Suggest a Site - Open Directory Project - Become an Editor






    Search: deutsch english español français русский

    | deutsch | english | español | français | русский |




    [ Privacy Policy ] [ Link Deletion Request ] [ Imprint ]