NTV (RUSSIA)

Best Russian TV Free Russian TV Online Free Russian Internet TV Russian TV in America Russian Movies Russian Movies Online Russian TV Online Watch Russia.tv 1




Cloud:

| Best Russian TV Free | Russian TV Online Free | Russian Internet TV | Russian TV in America | Russian Movies | Russian Movies Online | Russian TV Online Watch | Russia.tv 1 |

| NTV_(Russia) | NTV_Plus_Sport | Russian_Television_International | NEWSru | Moscow,_Russia | NTV_Canada | Vladimir_Gusinsky | Gazprom | NTV | Gleb_Pavlovsky | Television_in_Russia | Boris_Jordan | Alexey_Pivovarov | Lilia_Gildeeva | Natella_Boltyanskaya | Sports_broadcasting_contracts_in_Russia | Bob_Van_Ronkel | Russian_apartment_bombings |



[ Link Deletion Request ]



NTV (Russia)


NTV
НТВ
NTV logo 2003.svg
Launched 1993
Owned by Gazprom Media (2001–present)
Picture format 16:9/14:9 (576i, SDTV)
Country Russian Federation
Broadcast area Worldwide
Headquarters Moscow, Russian Federation
Formerly called 1967–1976: Program 4
1976–1984: Network 4
1984–1991: National Channel 4
1991 – 1993-10-10: Channel 4 Ostankino
Website http://ntv.ru
Availability
Terrestrial
Russian Analogue Normally tuned to 4
Russian digital MUX 1
Streaming media

NTV (Gazprom.


NTV (Russia) History


Vladimir Gusinsky founded NTV in 1993 attracting talented journalists and news anchors of the time such as [2]

NTV criticized the Russian government with respect to the First and Second Chechen Wars, even going as far as conducting interviews with Chechen rebel leaders.[citation needed] It favourably commented on President Boris Yeltsin's re-election campaign in 1996.

By 1999 NTV had achieved an audience of 102 million, covering about 70% of Russia's territory, and was available in other former Soviet republics.[3]

During parliamentary elections in 1999 and presidential elections in 2000 NTV was critical of the criminal offence.


NTV (Russia) The talk show with people of Ryazan and FSB members

On 24 March 2000, two days before the presidential elections, NTV featured the Ryazan events of Fall 1999 in the talk show Independent Investigation. The talk with the residents of the Ryazan apartment building along with FSB public relations director Alexander Zdanovich and Ryazan branch head Alexander Sergeyev was filmed few days earlier. On 26 March, Boris Nemtsov voiced his concern over the possible shut-down of NTV for airing the talk.[5]

Seven months later NTV general manager [6]

According to Alexander Goldfarb, Malashenko told him that Valentin Yumashev brought a warning from the Kremlin one day before airing the show promising in no uncertain terms that the NTV managers "should consider themselves finished" if they would go ahead with the broadcast.[7]


NTV (Russia) Change of management

On 11 May 2000, tax police, backed by officers from the general prosecutor's office and the Media-Most and searched the premises for 12 hours. Critics considered this move politically motivated, as NTV voiced opposition to Putin since his presidential electoral campaign. Putin denied any involvement.

Viktor Shenderovich claimed that an unnamed top government official requested NTV to exclude the puppet of Putin from Kukly.[8] Accordingly, in the following episode of the show, called "Ten Commandments", the puppet of Putin was replaced with a cloud covering the top of a mountain and a burning bush.

The program autumn 1999 blasts in Russia.

On 13 June 2000, Gusinsky was detained as a suspect in the General Prosecutor Office's criminal investigation of fraud between his Media-Most holding, Russkoye Video - 11th Channel Ltd. and the federal enterprise [9]

On 15 July, the puppet of Putin acted in the Kukly show as Girolamo Savonarola.

On 19 July, investigators of the office of Prosecutor General of Russia came to Gusinsky's home, distrained and arrested his property.

In a surprisingly informal deal, the charges against Gusinsky were lifted after he signed an agreement with Mikhail Lesin, Minister of Media, on 20 July. Under the agreement, Gusinsky would discharge his debts by selling Media-Most to Gazprom, which had held a 30% share of NTV since 1996, for the price imposed by the latter, and was given a guarantee that he would not be prosecuted. After leaving the country, Gusinsky claimed he was pressured to sign the agreement by the prospect of the criminal investigation. Media-Most refused to comply with the agreement.

Tax authorities brought a suit against Media-Most aiming to wind it up.

On 26 January 2001, Gazprom announced that it had acquired a controlling stake of 46% in NTV. The voting rights of a 19% stake held by Media-Most was frozen by a court decision.[10]

Putin met with leading NTV journalists on 29 January, but the meeting changed nothing. The parties reasserted their positions; Putin denied any involvement and said that he could not interfere with the prosecutors and courts.[11]

Around that time American media mogul Ted Turner (owner and founder of the Turner Broadcasting System subsidiary of Time Warner) appeared to be going to buy Gusinsky's share, but this has never happened.

On 3 April, Gazprom Media headed by Alfred Kokh by violating the procedure conducted a shareholders' meeting which removed Kiselyov from the NTV Director General position.

On 14 April 2001, Tatyana Mitkova remained. Kiselyov's Itogi program was closed down, replaced by Parfyonov's Namedni.

Citizens concerned by the threat to the freedom of speech in Russia argued that the financial pressure was inspired by the Vladimir Putin's government, which was often subject to NTV's criticism. Some tens of thousands of Russians rallied to the call of dissident NTV journalists in order to support the old NTV staff in April 2001. Within the next couple of years, two independent TV channels which absorbed the former NTV journalists, TV-6 and TVS, were also shut down.[12]

In January 2003, Moscow theater siege in October 2002 and had been too critical of the way authorities handled it.

Since then, entertaining talk-shows have become more prominent on NTV, rather than political programmes. However, unlike other leading TV channels in Russia, NTV went on reporting on-the-fly about some opposition activities and government failures, including the conflagrating fire of the Moscow Manege on the day of Russian presidential elections on 14 March 2004, and the assassination of the pro-Russian President of Chechnya Akhmad Kadyrov on Victory Day 9 May 2004.

On 1 June 2004, Leonid Parfyonov, one of the last leading journalists from the old NTV staff who remained, and who was still critical of the government, was ousted from the channel, and his weekly news commentary programme [16]

On 5 July 2004, Senkevich was replaced by [18]

Soon the political programmes Freedom Of Speech hosted by Aleksandr Gerasimov, and Red Arrow were closed down.


NTV (Russia) Late 2000s

From 2006 to 2009, NTV ran weekly news commentary programme Sunday Night in a talk-show format and political talk-show On The Stand, both hosted by Vladimir Solovyov, as well as weekly news commentary programme Real Politics hosted on Saturdays from 2005 to 2008 by political analyst and key Kremlin adviser Gleb Pavlovsky.


NTV (Russia) Artistic design

The "NTV" logo as well as the iconic green sphere was designed by citation needed]


NTV (Russia) Executives

Presidents

  • Igor Malashenko (1993–1997)

Next, the position of the President of the NTV television was completely connected with the post of general director of NTV.

Vice Presidents

  • Oleg Dobrodeev (1993–1997)
  • Evgeny Kiselev (1993–1997)

General Director

  • Igor Malashenko (1993–1997)
  • Oleg Dobrodeev (1997–2000)
  • Evgeny Kiselev (2000–2001)
  • Boris Jordan (2001–2003)
  • Nicholas Sienkiewicz (2003–2004)
  • Vladimir Kulistikov (2004–present)

Deputy Director General for Information and Socio-political broadcasts

Editors-in-Chief

  • Evgeny Kiselev (199?–2001)
  • Vladimir Kulistikov (April 2001 – fall 2001)
  • Tatiana Mitkov (2001–2003, 2004–present)

Aleksandr Gerasimov (2003–2004)

The main producers

  • Alexei Tsyvarev (1994–1996)
  • Leonid Parfenov (1997–1999)
  • Alexander Levin (1999–2001, 2004–2005)
  • Alexandra Oleynik (April–October 2001)
  • Sergei Shumakov (2001–2003)
  • Cyril Nabutov (2003–2004)

Since 2005, the chief producer on the TV channel has been removed.

The chief news producers

  • Fayfman Alexander (1997–1998)

Director TV

  • Elena Adruzova (1997–2009)

Chairmen of the Board of Directors

  • Evgeny Kiselev (1993–2001)
  • Alfred Koch (spring 2001 – fall 2001)
  • Dybal Alexander (2003–2004)
  • Nicholas Sienkiewicz (2004–present)

The executive director

  • Sergey Mkrtchyan (1997-1999)

Editors in Chief of the Information

  • Oleg Dobrodeev (1993–1997)
  • Vladimir Kulistikov (1997–2000)
  • Grigory Krichevsky (2000–2001)
  • Tatiana Mitkov (2001–2003)
  • Aleksandr Gerasimov (2003–2004)
  • Tatiana Mitkov (since 2004)

NTV (Russia) See also



NTV (Russia) References


  1. ^ Viktor Shenderovich, "Tales From Hoffman" (sic) (48–57), Index on Censorship, Volume 37, Number 1, 2008, p. 50.
  2. ^ G. Kertman, Star Wars (Political Commentators on Television), The Public Opinion Foundation, 1 March 2000.
  3. ^ NTV: Timeline of events, CNN, 10 April 2001.
  4. ^ Viktor Shenderovich, "Tales From Hoffman" (48–57), Index on Censorship, Volume 37, Number 1, 2008, p. 49.
  5. ^ (Russian) FSB is blowing up Russia: Chapter 5. FSB vs the People, Alexander Litvinenko, Yuri Felshtinsky, Novaya Gazeta, 27 August 2001 (computer translation)
  6. ^ Caucasus Ka-Boom, Miriam Lanskoy, 8 November 2000, Johnson's Russia List, Issue 4630
  7. ^ Alexander Goldfarb and Marina Litvinenko, Death of a Dissident: The Poisoning of Alexander Litvinenko and the Return of the KGB (2007), The Free Press, ISBN 978-1-4165-5165-2, p. 198.
  8. Computer translation.
  9. ^ (Russian) Елена Курасова (Elena Kurasova), Телекнязь Кара-Мурза (Telekiyaz' Kara-Murza, "Tele-prince Kara-Murza"), Stringer.ru, 1 March 2003.
  10. ^ Gazprom Takes Control of NTV, Kagan World Media, Ltd. 26 January 2001. Archived on the Internet Archive 28 March 2006.
  11. ^ Viktor Shenderovich, "Tales From Hoffman" (sic) (48–57), Index on Censorship, Volume 37, Number 1, 2008, p. 53.
  12. ^ Viktor Shenderovich, "Tales From Hoffman" (sic) (48–57), Index on Censorship, Volume 37, Number 1, 2008, p. 55. Discusses TV-6.
  13. ^ Tom Birchenough, Senkevich bounds to top NTV slot, Variety, 23 January 2003.
  14. ^ Nick Paton Walsh, Television station sacks Kremlin's last critic, The Guardian (UK), 3 June 2004.
  15. ^ Leonid Parfenov Sacked from NTV, Kommersant (Russia), 2 June 2004.
  16. ^ Maria Luisa Tirmaste, "It Was a Request We Couldn't Refuse", Kommersant (Russia), 31 May 2004.
  17. ^ Simon Saradzhyan, Kulistikov Appointed New Chief of NTV, The Moscow Times, 6 July 2004.
  18. ^ (Russian) Виктор Шендерович (Viktor Shenderovich), Венеролог Басаев, однокурсница президента, а также — почему Зюганов пожаловался Путину на него самого, (Venerolog Basayev, Odnokurisnitsa prezidenta, a takzhe — pochemu Zuganov pochalovalsya Putinu na nego samogo, "Venerolog Basayev, president of Odnokurisnitsa and — why Zuganov complained to Putin himself") Novaya Gazeta, 19 July 2004.
  19. ^ Savik Shuster: I’m the only thing to remain after "orange revolution" , Novaya Gazeta, (2 February 2008).
  20. ^ Russia’s free media find a haven in Ukraine, Financial Times (11 July 2009).

NTV (Russia) External links




Best Russian TV Free Russian TV Online Free Russian Internet TV Russian TV in America Russian Movies Russian Movies Online Russian TV Online Watch Russia.tv 1

| Best Russian TV Free | Russian TV Online Free | Russian Internet TV | Russian TV in America | Russian Movies | Russian Movies Online | Russian TV Online Watch | Russia.tv 1 | NTV_(Russia) | NTV_Plus_Sport | Russian_Television_International | NEWSru | Moscow,_Russia | NTV_Canada | Vladimir_Gusinsky | Gazprom | NTV | Gleb_Pavlovsky | Television_in_Russia | Boris_Jordan | Alexey_Pivovarov | Lilia_Gildeeva | Natella_Boltyanskaya | Sports_broadcasting_contracts_in_Russia | Bob_Van_Ronkel | Russian_apartment_bombings

Copyright:
Dieser Artikel basiert auf dem Artikel http://en.wikipedia.org/wiki/NTV_(Russia) aus der freien Enzyklopaedie http://en.wikipedia.org bzw. http://www.wikipedia.org und steht unter der Doppellizenz GNU-Lizenz fuer freie Dokumentation und Creative Commons CC-BY-SA 3.0 Unported. In der Wikipedia ist eine Liste der Autoren unter http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=NTV_(Russia)&action=history verfuegbar. Alle Angaben ohne Gewähr.

Dieser Artikel enthält u.U. Inhalte aus dmoz.org : Help build the largest human-edited directory on the web. Suggest a Site - Open Directory Project - Become an Editor






Search: deutsch english español français русский

| deutsch | english | español | français | русский |




[ Privacy Policy ] [ Link Deletion Request ] [ Imprint ]